رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: شبکه فرماندهی در ارتش معنویت‌محور و خداباور است

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

حجتالاسلام و المسلمین محمدحسنی در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: شبکه فرماندهی در ارتش از صدر تا ذیل معنویت‌محور و خداباور است و این فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این همایش که با حضور امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد به برخی انتظارات فرمانده معظم کل قوا از فرماندهان اشاره کرد وگفت: نخستین انتظار معظم له، آراستگی فرماندهان به معنویت و ایمان است، ایشان فرمودند: «اگر ایمان نباشد، بصیرت نباشد، عزم راسخ نباشد تعداد جمعیت یا کسرت عده و عُده نظامی و تجهیزات سرنوشت ساز نخواهد بود»، بر اساس این فرمایش اگر فرمانده ایمان و معنویت نداشته باشد یا موفق نمی شود یا موفقیت او چشمگیر نخواهد بود.
وی با بیان این که فرماندهان امروز ارتش از نظر ایمان و معنویت کم نظیر هستند، دومین انتظار حضرت آقا از فرماندهان را برخورداری آن‌ها از عزم و اراده راسخ در همه مراحل از جمله در نبرد با دشمن، مبارزه با مشکلات و سختی‌ها عنوان کرد و افزود: ایشان در این زمینه می‌فرمایند: «جمعیت زیاد در نیروهای مسلح، تجهیزات پیشرفته یا حتی آموزش‌های روزانه هم به تنهایی برای اقتدار یک ملت کافی نیست، بلکه لازم است در کنار ایمان، عزم نیز باشد». 
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سومین انتظار فرماندهی معظم کل قوا را صبر، استقامت و توکل خواند و اظهار کرد: پرهیزکاری، تقوا، بردباری، صبر، پافشاری و استقامت شما در مقابل دشواری‌ها و غلبه بر موانع، توکل شما به خدای بزرگ و اعتماد به کمک و دیگر موارد انسانی، چیزهایی است که شما برای رهبری مجموعه‌های تحت فرماندهی خود به آن‌ها نیاز دارید. معظم له می‌فرماید: اگر شما می‌خواهید فرمانده موفقی باشید و مجموعه خودتان را بتوانید به درستی راهبری کنید، باید این ویژگی‌ها را داشته باشید.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در ادامه چهارمین انتظار مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) از فرماندهان ارتش را  خودسازی فردی دانست و گفت: حضرت آقا در این خصوص فرمودند: «من به همه جوان‌های عزیزم در نیروهای مسلح سفارش می‌کنم به خودسازی معنویت خود بپردازید. سطح آموزش‌ها، سطح سازماندهی‌ها، انظباط، آگاهی‌ها، برادری و مهربانی را در بین رده‌های مختلف هرچه می‌توانند تقویت کنند. این‌ها نشانه ارتش اسلامی و دینی است».
وی داشتن روحیه فداکاری و از خودگذشتگی، رفتاری خداپسندانه، مهربانانه و کریمانه را از دیگر انتظارات فرمانده معظم کل قوا از فرماندهان ارتش عنوان کرد و در این خصوص گفت: فرماندهی معظم کل قوا فرمودند: «داشتن روحیه آمادگی و فداکاری بسیار مهم است و روحیه ایثار و فداکاری را از ویژگی‌های منحصر به فرد جهادکنندگان خدا دانستند».
نماینده ولی فقیه در ارتش خطاب به فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم النبیا(ص) افزود: بر اساس خواست رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  فرماندهان و مسئولین باید درب اتاقشان به روی مراجعه‌کنندگان و مخاطبین باز باشد و ضمن توجه ویژه به هدایت‌گری و رهبری مجموعه‌های همجوار و زیرفرمان، آن‌ها را با عمل خود به صراط مستقیم الهی هدایت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی قانون‌مداری و انظباط را از موارد تاکید شده و انتظار فرماندهی معظم کل قوا از فرماندهان خواند و افزود: فرماندهی باید در چارچوب قانون باشد. پایبندی به اصول و ضوابط از سوی مدیران و فرماندهان از ویژگی‌های بسیار مهم آنان به حساب می‌آید. همان طور که بی انظباطی و مقدم دانستن روابط بر ضوابط از مهمترین آفات محسوب میشود.
وی مسئولیت‌پذیری، خستگی‌ناپذیری و مدیریت جهادی را انتظارات بعدی مقام عظیم ولایت از فرماندهان ارتش عنوان کرد و در این زمینه یادآور شد: بر اساس فرمایشات ایشان فرمانده باید مسئولیت‌پذیر باشد. باید مسئولیتی که به او سپرده می‌شود را حقیقتا قبول کرده باشد و تبعات ناشی از آن مسئولیت را بپذیرد. معظم له همچنین تاکید کردند: «بنا است در در سال 1404 قدرت برتر منطقه باشیم، قدرت برتر منطقه شدن و تاثیرگذاری در معادلات منطقه با کم‌کاری، با بی‌خیالی، با راحت‌طلبی سازگاری ندارد و باید تلاش جهادی صورت گیرد».
 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ارتقاء بخشیدن به توان و آمادگی رزمی و برجسته‌سازی عناصر الگویی در ارتش  را از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب از فرماندهان خواند و تصریح کرد: فرماندهان باید آماده رزم باشندو هم زیرمجموعه خودشان را از نظر توان و آمادگی رزمی به روز نگه دارند و  پرورش انسان‌های برجسته را از مهمترین کارهای خود بداند.
وی ساماندهی معیشت کارکنان را از تاکیدات و انتظارات فرمانده معظم کل قوا از فرماندهان دانست و تصریح کرد: امروزه ساماندهی امور معیشتی به مطالبه عمومی هم در ارتش و  هم در جامعه شده است و در این خصوص ایشان تقویت اقتصادی در کشور را نکته کلیدی و دارای اولویت دانسته‌اند و بر معیشت مردم تاکید داشته‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه موضوع سامان‌دهی معیشت یکی از مهمترین دغدغه‌های فرمانده معظم کل قوا است، گفت: در حکم انتصاب فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  معظم له فرمودند: «در دوران فرماندهی شما، با رویکرد تحولی و انقلابی، ارتقا آمادگی رزمی و تعالی معنوی و بصیرتی و تامین نیازهای معیشتی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح شتاب گیرد»؛ یعنی اینکه ایشان دغدغه معیشت کارکنان را دارد و انتظارشان از فرماندهان این است که تدبیر کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ر، ع س ، ارتش ، دریای مواج

تاريخ : سه شنبه 15 اسفند 1396 | 22:26 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا